Reklam Dublaj Sanatçısı Nasıl Olunur? 20 Ağustos 2018 – Kategori: Genel

Markaların, üzerinde günlerce, haftalarca çalışılarak çekilmiş reklam filmlerinin perde arkasında mutlaka reklam dublaj sanatçısı birisi vardır.

Medya sektörü ve sosyal medya içerisinde büyük bir pazar payına sahip olan reklam ve tanıtım filmleri, markalar adına büyük önem taşımaktadır. Reklam ve tanıtım filmleri, markaların kendilerini veya ürünlerini hedef kitlelerine tanıtmalarında güçlü bir iletişim aracıdır. Ellerindeki iletişim araçlarını en iyi şekilde kullanarak müşterilerle bağ yakalamaya çalışan markalar reklam filmleri için en iyi reklam dublajını yapacak ve ses tonuyla, vurgusuyla, diksiyonuyla müşteriler ve marka arasında bir bağ yakalamayı başaracak seslendirmenler seçmeye dikkat ederler.

Reklam dublaj sanatçısı olmak sanıldığından daha zordur. Seslendireceğiniz reklam dublaj metni kısa bir cümleden oluşuyor gibi gözükebilir. Fakat o kısacık cümleyi nasıl herkesten farklı seslendireceğiniz ise işin en zor kısmıdır. Reklam dublajlarında seslendirmen kendi farkını ortaya koymalıdır. Sesinin tonunu ve vurgusunu belirlemeli ve cümleye ufak bir dokunuş katarak bir harfin sesini uzatması bile etkileyici olabilir.

Seslendirmen olarak kariyerinize yön vermek, ünlü markaların reklam dublajlarında yer almak istiyorsanız öncelikle profesyonel bir ortamda çalışabileceğiniz cast ajansınızı bulmanız gerekiyor.

Sessanat, Türkiye’nin önde gelen seslendirme sanatçılarını çatısı altında toplayarak farklı renkler sahip seslerle, projelere hayat veriyor. Sessanat; radyo, televizyon, sinema, internet gibi reklam yayın mecralarında yüzlerce reklam ve tanıtıma hayat vermeye devam ederken birçok seslendirmene profesyonel bir çalışma ortamı sunuyor.

Cast ajansını belirledikten sonra sıra yapacağınız işlerde… Reklam dublajı yaparken ses yönetmeninin direktiflerine uymak ve kendinizden bir şeyler eklemek ilk başta zor gelebilir. Bir cümle için gecelerce çalışmak zorunda da kalabilirsiniz. Fakat usta bir ses sanatçısı olmak göstereceğiniz azim ve performansa bağlıdır.

Farklı markalara ait seslendirmeler yapabilirsiniz. Bazen bir öğretmen bazen bir çiftçiyi seslendirebilirsiniz. Hayal bile edemeyeceğiniz projelerde kendinizi bir pengueni seslendirirken veya bir kedi, köpeği seslendirirken bulabilirsiniz. Bunların hepsinde sizden farklı bir vurgu, ton, renk istenebilir. Ta ki bir gün insanlar reklamı seyrederken perde arkasındaki sesin sizin olduğunu bilene kadar…