Reklam Seslendirme Teknikleri 20 Temmuz 2018 – Kategori: Genel

Güzel ve etkili konuşmak birçok kişi tarafından kolay gözükse de aslında bir hayli zor ve üzerinde çalışılması gereken bir durumdur. İnsan sosyal bir varlık olmakla beraber iletişimini dil yoluyla sağlar ve dil doğaçlama ile kendisini geliştirebilir. Aynı zamanda dil farklı şive ve lehçeler ile bozulma da gösterebilir. Bunun en basit örneğini farklı yöresel yerlere gittiğimizde orada ki insanların konuşma tarzlarına çok çabuk uyum gösterebilmemiz ve şivemizin, konuşma türümüzün değiştiğini çok çabuk gözlemlemekteyiz. Peki, güzel ve etkili konuşmak neden bu kadar önemli?

Günümüzde seslendirmen olarak çalışan ve kariyerini sesi üzerinden sağlayan birçok ses sanatçısı mevcut. Her reklam filminde karşımıza farklı bir prodüksiyon çıkmasıyla birlikte her reklam filminde özel bir seslendirmen ve farklı seslendirme teknikleri kullanılmaktadır. Reklam seslendirme teknikleri ile hedef kitleye en doğru hitap ve vurgulama belirlenir sonrasında birtakım çalışmalara başlanır.

Reklam seslendirme tekniklerinde etkili bir seslendirme yapmak istiyorsanız nefesinizi doğru kullanmanız lazım. Bunun içinde doğru nefes alma tekniklerini biliyor olmanız gerekmektedir. Nefes alıp vermek tıpkı gün içerisindeki yaşantımıza benzer. Özen göstermeden yaşanılan bir hayat nasıl kalitesiz sonuçlar doğuracaksa özensiz aldığımız her nefes ses tonumuza ve diksiyonumuza yansıyacaktır.

Seslendirme sanatçısı, reklam seslendirmesi yaparken ekip ile uyumlu çalışmalıdır. Yapılan çalışmalar doğrultusunda reklamda kullanılacak ses tonu, dinamikler, vurgu gibi özellikler belirlenir. Belki neşeli bir ses, belki heyecanlı, belki de soğuk bir ses tonuyla hitap etmek gerekecektir. Ses sanatçısı tüm bu reklam seslendirmesine hazır olmakla beraber birçok ses tonu ve vurgu üzerine bolca pratik yapması gerekmektedir. Seslendirme yönetmeni uygun ses tonunu seçtikten sonra geriye ses rengini seçmek ve stüdyo aşamasında reklam seslendirmesini gerçekleştirmek kalır.

Reklam seslendirme, ticari bir amaç doğrultusunda yapılan birçok işin en önemli parçasıdır. Büyük prodüksiyonlar ile kötü seslendirmeleri birleştirdiğimizde ortaya vasat bir iş çıkacaktır. Reklam seslendirme tanıtım ve ticari amaç güden birçok mecrada gerçekleşebilir.  Eğer ses sanatçısı olarak bir kariyer düşünüyorsanız doğru nefes teknikleriyle pratiklere başlayabilir, diksiyon eğitimleriyle bunu geliştirebilir ve en son stüdyo ortamında reklam seslendirmesi yaparken kendinizi bulabilirsiniz.